Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر اذربایجان غربی خبر داد:

برپایی نمایشگاه تولیدات عشایری استان در جوار کاروانسرای تاریخی قطور خوی

مدیر کل امور عشایر اذربایجان غربی گفت : کارشناسان یونسکو که با هدف ثبت کاروانسراهای تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی به آذربایجان غربی سفر کرده بوند ، در جریان بازدید از کاروانسرای تاریخی شاه عباسی قطور خوی ، از نمایشگاه تولیدات عشایری استان در جوار این کاروانسرا نیز بازدید و مورد توجه آنها قرار گرفت.

برپایی نمایشگاه تولیدات عشایری استان در جوار کاروانسرای تاریخی قطور خوی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،علی ناجیمدیر کل امور عشایر اذربایجان غربی،  ثبت این اثر در فهرست جهانی را فرصتی مناسب برای احیای سنت های دیرین جوامع محلی از جمله عشایر دانست و افزود: ازآنجائیکه در قدیم جوامع محلی از جمله عشایر محصولات و تولیدات صنایع دستی خود را درجوار این کاروانسرا برای تجار و بازرگانان مسیر جاده ابریشم عرضه می کردند، برپایی این نمایشگاه یادی از آن دوران کهن در جهت اعلام آمادگی عشایر برای جذب توریست در حوزه کردشگری بود.

وی افزود : در این نمایشگاه که با استقبال کارشناسان و ارزیابان یونسکومواجه شد ، بانوان عشایر توانمندی های وتولیدات صنایع دستی خود را که عمدتا از پشم بودند، در معرض دید علاقه مندان و کارشناسان یونسکو قرار دادند.

استان آذربایجان غربی با ثبت دو اثر در فهرست میراث جهانی و بیش از یک هزار و 600 اثر و بنای تاریخی و باستانی در فهرست میراث ملی از جمله استانها غنی کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید