Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه:

بزرگترین استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان ارومیه آماده بهره برداری است

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت : بزرگترین استخر ذخیره آب کشاورزی استان با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع در شهرستان ارومیه آماده بهره برداری شده است.

بزرگترین استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان ارومیه آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی پیرمرادی افزود: این پروژه با منبع تامین آب قنات خاص آباد و قنوات هفت چشمه با حجم تقریبی ۳۷۰۰ متر مکعب از محل اعتبارت استانی سال ۹۹ تامین اعتبار و ۵۸۰۰ میلیون ریال  برای احداث این استخرسرمایه گذاری شده است.

پیرمرادی بیان کرد: 100 نفر از کشاورزان  و ۱۵۰ هکتار از اراضی تحت پوشش این منطقه از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش راندمان آبیاری و توسعه کشاورزی پایدار در منطقه عنوان کرد و گفت: علاوه بر صرفه جویی آب در بخش کشاورزی، افزایش عملکرد در واحد سطح نیز از اهم اهداف اجرای این طرح است که زمینه را برای اشتغال و بهره وری ایجاد می کند. 

استخر ذخیره آب کشاورزی جهت ذخیره حقابه قنات، چشمه یا رودخانه ، ذخیره آب بارندگی و برف  و مصرف آن برای انجام آبیاری و آبیاری تحت فشار استفاده می شود.

لازم به ذکر است تا کنون ۱۴ باب استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم ۱۴۸۰۰ متر مکعب در شهرستان ارومیه توسط اداره آب و خاک این مدیریت اجرا شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید