Iranian Agriculture News Agency

مدیرتعاون روستایی آذربایجان غربی:

خرید تضمینی 10 هزار تن سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی

مدیرتعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید سیب صنعتی توسط دولت تاکنون 10 هزار تن سیب از سطح9 شهرستان استان خریداری شده است.

خرید تضمینی  10 هزار تن سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،شهریار حیدری در جلسه خرید سیب صنعتی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: از چهارم مهرماه سالجاری دولت اقدام به خرید سیب صنعتی از باغداران استان کرده است که تا امروز 10 هزار تن از 9 شهرستان استان سیب صنعتی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارومیه بیشترین و شاهین دژ کمترین میزان خرید سیب صنعتی را به خود اختصاص داده اند، عنوان کرد: از 10 هزار تن سیب خریداری شده دو هزار و 330 تن تحویل کارخانجات صنایع تبدیلی استان شده  و نزدیک شش هزار تن موجودی مراکز خریدسیب صنعتی است.

حیدری با اشاره به رایزنی تعاون روستایی برای فروش سیب های خریداری شده توسط کارخانجات خارج از استان گفت: تاکنون استانهای زیادی از جمله یزد اقدام به خرید سیب صنعتی استان کرده اند که با ادامه این روند پیش بینی می شود نتیجه خوبی از این موضوع عاید استان شود.

مدیرتعاون روستایی آذربایجان غربی با گلایه از عدم همکاری برخی کارخانجات صنایع تبدیلی از جمله بخش خصوصی در خصوص خرید سیب صنعتی استان افزود: باید در این زمینه چاره اندیشی شود واز تعداد 14 واحد صنایع تبدیلی فعال در این زمینه در سطح استان ،  شرکت پاکدیس همانند سالهای گذشته همکاری مطلوب و در خور تقدیری داشته است.

وی گفت : در راستای حمایت از باغداران استان و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه گری و حمایت از تولید، سازمان تعاون روستایی استان از 6 مهرماه سال جاری اقدام به خرید سیب صنعتی در 40 مرکز خرید در سراسر استان کرده است.

حیدری افزود:  قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی  تاکید کرد: باغداران استان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان در شهرستانها و اخذ گواهی تایید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین به منظوررعایت موارد بهداشتی در محل‌های جمع آوری سیب صنعتی ، محصول خود را درکیسه های نایلونی 20 کیلویی  به مراکز خرید تحویل دهند.

وی با بیان اینکه مدت اجرای این طرح یک ماه است که در صورت افزایش تقاضا و مراجعه باغداران به مراکز خرید تضمینی سیب صنعتی این زمان تمدید خواهد شد و دولت متعهد به خرید این محصول تا آخرین موجودی است، اضافه کرد: باغداران به منظور جلوگیری از ایجاد صف و تجمع در جلوی درب کارخانجات و مراکز خرید سیب صنعتی استان ، به صورت تدریجی برای تحویل محصول خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید