Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

باغداران استان از ایجاد ازدحام در جلوی کارخانه ها و مراکز خرید تضمینی سیب صنعتی خودداری کنند

حتی آخرین کیلو از سیب صنعتی نیز خریداری می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، با درخواست از باغداران برای عدم تشکیل صف و تجمع در جلوی درب کارخانجات و مراکز خرید سیب صنعتی استان و تحویل محصول به صورت تدریجی گفت : دولت متعهد به خرید این محصول تا آخرین موجودی است.

باغداران استان از ایجاد ازدحام در جلوی کارخانه ها و مراکز خرید تضمینی سیب صنعتی خودداری کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،اکبر کرامتی در جلسه خرید تضمینی سیب صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تُن سیب در سطح آذربایجان غربی تولید شده است، گفت: بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، معادل یک چهارم از این میزان تولید  به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته خرید سیب زیر درختی درجه سه با قیمت بسیار پایین توسط کارخانجات مهمترین مشکل باغداران  آذربایجان غربی بود که امسال دولت در راستای حمایت  و تکریم زحمات کشاورزان و همچنین جلوگیری از کاهش واسطه ها در عرضه خرید و فروش محصولات کشاورزی  با خرید تضمینی  برای رفع این مشکل اقدام کرده است.

کرامتی با بیان اینکه از اوایل مهرماه کار خرید تضمینی سیب صنعتی در استان آغاز شده است، گفت: به دلیل محدودیت مراکز خرید سیب صنعتی شاهد صف های طولانی در جلوی درب کارخانجات و مراکز خرید سیب صنعتی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تعجیل کشاورزان برای تحویل محصول، علت این موضوع بوده است در حالی که ظرفیت خرید کارخانه ها روزانه به طور میانگین ۵۰۰ تن است .

کرامتی با درخواست از باغداران برای عدم تشکیل صف و تجمع در جلوی درب کارخانجات و مراکز خرید سیب صنعتی استان  و تحویل محصول به صورت تدریجی ، افزود: مدت اجرای این طرح یک ماه است که در صورت افزایش تقاضا و مراجعه باغداران به مراکز خرید تضمینی سیب صنعتی این زمان تمدید خواهد شد و دولت متعهد به خرید این محصول تا آخرین موجودی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر فعالیت  و نظارت مستمر بر مراکز خرید سیب صنعتی در استان گفت: محصول خریداری شده باید با رعایت نحوه انبارداری  و نگهداری محصول مراقبت شود چرا که این محصول قابلیت فاسدپذیری بالایی دارد.

کرامتی با تاکید بر تسریع در بازاریابی خارج از استان برای فروش سیب صنعتی آذربایجان غربی عنوان کرد: سیب های خریداری شده به عنوان بیت المال محسوب می شود و باید جلوی ضرر و زیان دولت و از دست رفتن دسترنج کشاورزان را گرفت و در صورت عدم همکاری به موقع کارخانجات  و صنایع تبدیلی داخل استان برای  تسریع در روند خرید ، محصول خریداری شده به کارخانجات خارج از استان نیز صادر می شود.

وی ضمن تقدیر از صدا و سیما و اصحاب رسانه مرکز استان برای افزایش اگاهی و استقبال خوب باغداران از اجرای این طرح اظهار کرد : خوشبختانه روزانه 2 تا 3 هزار تن سیب درختی  توسط 100 تا 150 کامیون نیز در حال حاضر به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس از استان صادر می شود که از روند مطلوبی برخوردار است و ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید