Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده:

۱۲۲۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان نقده زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت :  در سال  زراعی جاری حدود یکهزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی زراعی نقده زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که نسبت به سال قبل ۱۲۰ هکتار سطح  زیرکشت این محصول افزایش یافته است.

۱۲۲۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان نقده زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود : کشت کلزا از ۲۰ شهریور ماه تا ۵ مهرماه که تاریخ طلایی کشت کلزا در استان می باشد در شهرستان نقده انجام و با بسیج تمامی امکانات ،فعالیت های ترویجی کارشناسان در مراکز جهادکشاورزی و تهیه و تدارک نهاده های مورد نیاز کشاورزان حدود یکهزار و ۲۲۰ هکتار دانه روغنی کلزا در سطح شهرستان زیر کشت رفت. 

وی تصریح کرد: در راستای پشتیبانی و حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی مقدار ۶  هزار کیلو انواع مختلف بذور هیبرید خارجی، ۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی و ۳۰ لیتر سم علف کش بوتیزان استار به صورت یارانه دار در بین کلزا کاران شهرستان توزیع شده است.

ابراهیم زاده کمبود منابع آبی و مشکل تامین آب مورد نیاز کشاورزان در اراضی پایاب سد حسنلو را از عمده ترین مشکلات کشت کلزا در شهرستان عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی نقده  اضافه کرد: همچنین در جهت حمایت از تولید و کلزاکاران ، قیمت خرید تضمینی این محصول نیز توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی به قیمت ۱۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: پیش بینی می شود در شرایط مطلوب حدود ۲۵۰۰ تن محصول کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان تولید شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید