Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

توسعه بازارچه های محلی تقویت اقتصاد کشاورزی را به دنبال دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی استان بحث بازار رسانی و عرضه محصولات کشاورزی است و توسعه بازارچه های محلی تقویت اقتصاد کشاورزی را به دنبال دارد.

توسعه بازارچه های محلی تقویت اقتصاد کشاورزی را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه هماهنگی بررسی وضعیت بازارهای محلی محصولات کشاورزی استان با اعلام این مطلب که بیش از 33 درصد مردم استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند و آذربایجان غربی یکی از مهترین قطب های کشاورزی در کشور است، افزود:  بازارهای محلی، محل عرضه مستقیم کالا هستند که هم به نفع تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود که بدون واسطه و کمترین هزینه محصول به دست مصرف کننده نهایی برسد.

کرامتی با اشاره به لزوم اجرای  طرح ارتقای معیشت و تامین اقلام و کالاهای اساسی با ایجاد بازارهای محلی در استان، اظهار کرد: این طرح با ایجاد و توسعه مراکز تجمیع و یکپارچه سازی تولیدات کشاورزی در قطب های عمده تولید در جهت کوتاه کردن دست واسطه ها و کاهش هزینه ها و قیمت ها اجرا می شود. 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: تنوع خدمات قابل ارائه در میادین و بازارهای محلی اعم ازمحصولات باغی ،زراعی و دام و طیور و ابزیان و سایر نیازمندیهای اساسی شهروندان خواهد بود.

کرامتی  با تاکید بر استفاده از روش های جدید توزیع و عرضه مستقیم محصولات  برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا بیان کرد: طرح ایجاد دهکده سلامتی با محوریت بازارچه عسل و گیاهان دارویی در استان در دستور کارقرار دارد.

وی افزود: ایجاد بازارهای محلی و ساماندهی آنها با محوریت تشکل های موجود در بخش کشاورزی ،بخش خصوصی و تعاونی ها درسال جاری در اولویت عوامل اجرایی ذیربط باید قرار گیرد.

بازار های محلی می توانند مناسب ترین مکان جهت فروش محصولات و تولیدات کشاورزی بومی و صنایع دستی روستاییان در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی مولد باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید