Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی:

لزوم برقراری رایزنی های دیپلماتیک برای کاهش تعرفه واردات سیب آذربایجان غربی در کشورهای هدف صادراتی

سود خرید تضمینی سیب صنعتی باید نصیب باغداران شود نه واسطه ها

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تولید سیب درختی در استان در مقایسه با سال قبل و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش صادرات آن گفت: تعرفه های واردات سیب در برخی کشورهای هدف از جمله هندوستان بالاست و می طلبد از طریق رایزنی های دیپلماتیک نسبت به کاهش تعرفه های واردات سیب در این کشورها اقدام گردد تا روند صادرات سیب شتاب و ارزآوری بیشتری به خود بگیرد.

لزوم برقراری رایزنی های دیپلماتیک برای کاهش تعرفه واردات سیب آذربایجان غربی در کشورهای هدف صادراتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری عصر روز سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، به خرید تضمینی سیب صنعتی اشاره کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود تا نسبت به اعلام قیمت تضمینی این محصول توسط سازمان تعاون روستایی هر چه سریعتر اقدام شود و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع اجرا شود. 

وی افزود: سازمان تعاون روستایی باید با افزایش ایستگاه های خرید، محصول سیب صنعتی را به صورت مستقیم از باغداران خریداری کند تا سود اصلی به دست آنان برسد. 

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به رتبه خوب استان در شاخص بهبود محیط کسب و کار تصریح کرد: باید موانع و مواردی که توسط فعالان اقتصادی عنوان شده احصا و نسبت به رفع آنها اقدام گردد. 

شهریاری با اشاره به گزارش اتاق بازرگانی در خصوص عدم اجرای کامل تعهدات بیمه ای توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید با اجرای کامل تعهدات خود و پرداخت درست خسارتها کشاورزان را به بیمه نمودن محصولات خود ترغیب کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید