Iranian Agriculture News Agency

رییس مرکز تحقیقات رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی :

ضرورت رعایت اصول صحیح کشت گندم به منظور ارتقای بهره وری در تولید

رییس مرکز تحقیقات رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی گفت : بر اساس تحقیقات انجام شده ، به ازای هر یک روز تاخیر در کشت پاییزه غلات از 30 مهر ماه به بعد ، یک درصد راندمان محصول کاهش پیدا می کند.

ضرورت رعایت اصول صحیح کشت گندم به منظور ارتقای بهره وری در تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مجید رضایی در همایش کشت محصولات پاییزه و جهش تولید در دیم زارها با اعلام این مطلب افزود: آماده سازی بستر بذر ، رعایت تاریخ کشت ، رعایت عمق حداکثر 30 تا 40 سانتی متری کشت ، را سه مولفه اصلی در ارتقای راندمان تولید در مزارع غلات و پیشگیری از آفات و بیماری‌های آن عنوان کرد.

وی ادامه دارد: ارقام گواهی شده بذور محصولات  زراعی برای کشت پاییزه در سطح استان به میزان کافی موجود است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

رضایی با بیان اینکه رقم نارین حاصل از دورگ گیری بین گندم پیشتاز با سازگاری وسیع و پتانسیل عملکرد بالا در کشور شناخته شده است ، اضافه کرد: نارین، رقم جدید گندم آبی با سازگاری و عملکرد بالا  و مناسب برای مناطق با تنش شوری خاک وآب در اقلیم معتدل و معتدل گرم کشور معرفی شده است که طبق تحقیقات انجام شده ، دارای سازگاری بسیار خوبی در اراضی استان بوده و از این‌رو جهت کشت  برای زارعین استان توصیه و معرفی می کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید