Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

امسال درسطح ۹ هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی کلزا کشت می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در مزارع استان خبر داد و گفت: امسال درسطح ۹ هزار هکتار از مزارع استان کلزا کشت می شود.

امسال درسطح ۹ هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی کلزا کشت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود : برنامه ابلاغی کشت کلزا برای امسال در حدود ۹ هزار هکتار است که بذور تدارک دیده شده و تاکنون ۲۱ تن انواع بذورهیبربد وارداتی داخلی و بذور گواهی شده نیز بر اساس نیاز شهرستانها تامین و توزیع شده است. 

وی با بیان اینکه کودهای مورد نیاز بر اساس برنامه ابلاغی و درخواست مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها تامین و تدارک شده است، اضافه کرد: همچنین هماهنگی های لازم با سازمان آب منطقه ای در راستای تامین آب برای اراضی پایاب سدها صورت گرفته و نزدیک ۱۰۰ دستگاه ریزکارنده نیز برای کشت آماده سازی شده است. 

کرامتی اظهار کرد: امسال در سطح ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع آبی استان کلزا کشت شده  بود که کلزاکاران بیش از ۴ هزار و ۲۲۸ تُن محصول را برداشت کردند. 

وی گفت: در حال حاضر  در بین شهرستان‌های استان، نقده با سهمیه ابلاغی  ۱۱۰۰ هکتار، شهرستان پیشرو در کشت کلزا است و شهرستانهای بوکان و میاندوآب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: زمان طلایی کشت کلزا در آذربایجان‌غربی از ۱۰ شهریور تا ۷ مهر است و کشاورزان این استان در این فصل با مشکل تامین آب در این فصل روبرو هستند که می‌تواند همه مزیت‌های کشت این محصول را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

وی بیان کرد: برای سال زراعی جاری قیمت تضمینی کلزا از کشاورزان ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده که در مقایسه با قیمت سال قبل که ۱۱۰ هزار ریال بود نزدیک ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید