Iranian Agriculture News Agency

آغاز فصل صید و صیادی از منابع آبی آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : در آستانه آغاز فصل سرما و اتمام تخم ریزی آبزیان در منابع آبی استان، فصل صید و صیادی آبزیان شروع شده و پیش بینی می شود امسال بیش از 7 هزار تن آبزی از منابع آبی استان برداشت شود .

آغاز فصل صید و صیادی از منابع آبی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمد باقر قریشی مدیر شیلات و آبزیان استان با اعلام این خبر افزود: استان آذربایحان غربی از لحاظ منابع آبی مستعد آبزی پروری و یکی از قطب های مهم کشور محسوب می‌شود. 

مدیر  شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : در استان آذربایجان غربی 10 دریاچه پشت سد و تعدادی از آب بندها و آبگیرها مورد بهره برداری شیلاتی قرار می گیرد و در این راستا هزار خانوار صیاد در این منابع آبی به صید مشغول هستند. 

وی گفت:سالانه بیش از 7 هزار تن انواع ابزیان پرورشی و بومی در این منابع آبی تولید و به بازار عرضه می شود. 

قریشی خاطر نشان کرد : ماهیان به صورت  بومی و غیر بومی بوده ، که گونه های غیر بومی شامل کپور ماهیان ، کپور معمولی ، فیتوفاگ ، بیگ هد ، آمور هست و گونه های بومی هم معمولا شامل خانواده سوف ، ماش ، سیاه ماهی است.

مدیر شیلات و آبزیان استان اضافه کرد: از این منظر استان آذربایجان غربی مقام اول کشوری را در بین استان های غیر ساحلی در زمینه تولید ماهی در منابع آبی را به خود اختصاص داده است. 

قریشی بیان کرد: سالانه نزدیک 80 تن ماهی از سد حسنلو صید میشود و این صید تا اواخر اسفند ادامه دارد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید