Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

افتتاح 149 طرح کشاورزی در آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 149 طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 332 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت درسطح استان آماده بهره برداری شده است.

افتتاح 149 طرح کشاورزی در آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،اکبر کرامتی در خصوص برنامه‌های هفته دولت گفت: تعداد149طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 332 میلیارد و 245 میلیون ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود که با اجرای این طرح‌ها برای 717 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

کرامتی افزود: در این ایام تعداد135 پروژه از مجموع 149 پروژه قابل افتتاح ، مربوط به بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی است که با اعتبار بالغ بر 139میلیارد ریال و اشتغال 634 نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: این طرح ها شامل 84 طرح سیستم های نوین آبیاری با مجموع مساحت 456.44 هکتار در سطح استان ، 2 مورد استخر ذخیره آب با ظرفیت 5700 متر مکعب در شهرستان ارومیه، 5 مورد پوشش بتنی و سنگی انهار در سطح استان ، 4 مورد انتقال آب با لوله در شهرستان پیرانشهر و یک مورد مرمت ، تعمیر و باز سازی ایستگاه پمپاژ، مرمت و بازسازی قنات در شهرستان های شوط و شاهین دژ است.

کرامتی خاطر نشان کرد: تعداد 2 پروژه از مجموع 149 پروژه قابل افتتاح ، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر165 میلیارد ریال واشتغال 78 نفر مستقیم آماده بهره برداری است که این طرح ها شامل یک طرح مرکز جمع آوری شیر در شهرستان میاندوآب  و یک طرح سردخانه با ظرفیت 2 هزار تن در شهرستان ارومیه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد 10 پروژه عشایری از مجموع 149 پروژه قابل افتتاح ، با اعتبار بالغ بر 15 میلیارد ریال آماده بهره برداری می باشد که این طرح ها نیز شامل 5 طرح آبرسانی به ییلاقات عشایری و 5 طرح مسیر گشایی ایلراه های عشایری است.

وی خاطر نشان کرد: یک طرح بیمارستان دامپزشکی در شهرستان میاندوآب، از مجموع 149 پروژه قابل افتتاح ، با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال و اشتغال 5 نفرمستقیم آماده بهره برداری شده است.

کرامتی همچنین تاکید کرد: تعداد یک پروژه سامانه ضد تگرگ از مجموع 149 پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر 1 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

در ادامه محمد دیبایی دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت و رییس اداره روابط عمومی سازمان به تشریح برنامه های مورد نظر سازمان در ایام بزرگداشت هفته دولت  در استان پرداخت و اظهارکرد : افتتاح پروژه های شاخص عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی ، غبارروبی مزار شهدا، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه های رادیویی و برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری به منظور تببین دستاوردهای بخش کشاورزی، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ، از اهم برنامه های اجرایی سازمان است  که به منظور بزرگداشت هفته دولت در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است از 2 تا 8 شهریور ماه به نام هفته دولت در کشور نامگذاری شده است و شعار هفته دولت امسال با عنوان کشاورزی ، پشتیبانی از تولید، امنیت غذایی انتخاب شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید