Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری استان:

مرمت ۱۱۸ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری آذربایجان‌غربی آغاز شد

مدیرکل امورعشایری آذربایجان‌غربی گفت: مسیرگشایی، مرمت و بازسازی بیش از ۱۱۸ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری این استان جهت سهولت در عبور و مرور عشایر منطقه آغاز شده است.

مرمت ۱۱۸ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری آذربایجان‌غربی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی اظهارکرد: همچنین با توجه به فعالیت سامانه جوی و بارش‌های رگباری باران در ییلاقات شهرستان ارومیه طی ماه‌های گذشته که باعث تخریب ایل‌راه عشایری گردیده بود ۲۰ کیلومتر از این ایل‌راه مسیرگشایی، مرمت و باز سازی گردید.

وی ادامه داد: بیش از یک‌هزار کیلومتر ایل‌راه‌ عشایری در این استان وجود دارد که مرمت و بازسازی آنها یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت عشایر به ویژه در زمان کوچ است.

ناجی اضافه کرد: بهبود وضعیت ایل‌راه‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های  اداره‌کل امور عشایر آذربایجان‌غربی است که با اهتمام ویژه‌ای آن را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ساماندهی این مسیرها می‌تواند در کمک به عشایر برای کوچ آسان‌تر به ییلاق و قشلاق و محرومیت‌زدایی از این قشر مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه بهبود معیشت خانوارهای عشایری دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است، افزود: هم‌اکنون ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده‌های عشایری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات بهداشتی و تامین نیازهای آنان در مناطق ییلاقی عشایر در اولویت است، گفت: در این راستا بازدیدهای میدانی از مناطق ییلاقی عشایرنشین صورت می‌گیرد تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

ناجی یاد آور شد : ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید