Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی:

نظارت بهداشتی و شرعی 48 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر کشتار دام های نذری در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ، با توجه به ذبح دام نذری از سوی هئیت های عزاداری و برخی شهروندان ، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام های نذری در تمامی شهرستان‌های استان توسط 48 اکیپ ثابت و سیار انجام خواهد شد.

نظارت بهداشتی و شرعی  48 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر کشتار دام های نذری در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد برای ادای نذورات خود در ماه محرم اقدام به قربانی دام در  معابر عمومی  و برخی اماکن مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا می نمایند که این اقدام  به دلیل خطر انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام و شیوع بیماری کرونا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است.

خلیل زاده تصریح کرد: در این راستا به شهروندان توصیه می شود دامهای خود را جهت قربانی به کشتارگاههای دام در سطح استان منتقل تا با رعایت  اصول بهداشتی وتحت کنترل ناظرین ذبح بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه ها ذبح شده و گوشت استحصالی دارای تایید بهداشتی را جهت مصرف نذورات تحویل گیرند.

 وی گفت : به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان  و تأمین  بهداشت عمومی ، با هماهنگی که با استانداری ، فرمانداریها ، شهرداریها و هیئت های  عزاداری انجام گردیده است،  کشتارگاههای دام در سطح استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی مرتبط با بیماری کووید 19، آماده  پذیرش دامهای قربانی و ذبح آنها از ساعت 7 صبح الی 13 ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی می باشند و بازرسین بهداشتی و ناظرین شرعی نیز در محل کشتارگاه حضور خواهند داشت .

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد:  بیش از80  نفر نیروی فنی دامپزشکی در قالب 48  اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی  شامل( 19 اکیپ ثابت و 29  اکیپ سیار)  درسطح استان از ساعت 7 صبح الی 13 آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی ، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.                                                  

 لازم به ذکر است ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس 32426848 و 32426948 آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان عزیز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید