Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب:

هویت گذاری ۴۵۷ هزار رأس دام در شهرستان میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از هویت گذاری ۴۵۷ هزار رأس دام درسطح شهرستان خبر داد.

هویت گذاری ۴۵۷ هزار رأس دام در شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی در حاشیه بازدید از ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد قزل گوسفند این شهرستان اظهار کرد: میاندوآب با دارا بودن ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک، ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت۴ هزار و ۹۱۸ رأس، ۵۳ واحد مرغداری با ظرفیت تولید بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در سال، ۲۱ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۱۶۵ تن و تولید سالیانه ۱۷۷ هزار تن انواع تولیدات دامی، یکی از قطب های مهم دامپروری استان محسوب می شود. 

وی ادامه داد:  با راه اندازی زنجیره تولید یکپارچه طیور شامل کشتارگاه با ظرفیت سالانه ۲۲۵۰۰، کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار، کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال، پرورش مرغ مادر گوشتی و سایر واحدهای تبدیلی و تکمیلی نظیر ۲ واحد قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز و سفید به ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ تن در سال و ۱۱ واحد تولید فرآورده های لبنی در این شهرستان موجب بازگشت ارزش افزوده به بخش شده است. 

وی خاطر نشان کرد: سالیانه ۲۲ هزار تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۶۲۴ تن گوشت سفید، ۱۴۷ هزار تن شیر و ۸۸۶ تن تخم مرغ در شهرستان میاندوآب تولید و روانه بازار می شود. 

دیانتی افزود: طرح هویت گذاری دام با هدف مقابله با قاچاق دام و نظارت بر نقل و انتقال دام از نیمه دوم سال ۹۸ در شهرستان میاندوآب اجرا و تاکنون ۴۵۷ هزار راس دام سنگین و سبک پلاک کوبی و در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است. 

وی بیان کرد: همچنین در راستای حمایت از دامداران و تنظیم بازار گوشت قرمز، از آذر ماه سال ۹۹ تاکنون ۳۹ هزار و ۴۰۰تن انواع نهاده های دامی و کنسانتره بر اساس دستورالعمل شیوه نامه وزارت جهاد کشاورزی در بین دامداران شهرستان توزیع شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت های ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد قزل گوسفند این شهرستان اظهار کرد: این ایستگاه با هدف حفظ ژنتیک و خلوص نژادی گوسفند قزل، تولید و توزیع قوچ های اصلاح شده در بین دامداران منطقه، سالیانه نسبت به پرورش و اصلاح نژاد حدود ۵۰۰ رأس گوسفند نژاد قزل با ترکیب گله ی قوچ، بره و میش اقدام می نماید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید