Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان غربی پیش بینی کرد:

برداشت بیش از ۴۱ هزار تن سیب زمینی از مزارع آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از ۴۱ هزار و ۹۰۰ تن سیب زمینی از مزارع استان در طی سال زراعی جاری خبر داد.

برداشت بیش از ۴۱ هزار تن سیب زمینی از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود: امسال یک هزار و ۴۴۵ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول سیب زمینی رفته است که میانگین تولید در هر هکتار در حدود ۲۹ تن است. 

کرامتی تصریح کرد: در آذربایجان غربی اکثر مراحل برداشت این محصول به ‌صورت مکانیزه انجام‌ می شود و از اواخر اسفند ماه کشت این محصول آغاز می شود و برداشت آن نیز از اواخر تیر تا شهریورماه ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: ارقام کشت شده در سطح استان شامل رقم های آگریا، سانته، بانبا و بیلوا ، جلی است و شهرستان هایی که بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی استان را به خود اختصاص داده اند، شامل شهرستانهای چالدران، خوی، و ارومیه هستند. 

این مسئول ادامه داد: کشت این محصول به دلیل کاهش بارندگی ها، در حدود ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و عمدتا سیب زمینی‌هایی که در سطح استان کشت می‌شود از بذرهای اصلاح شده هستند. 

کرامتی تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد مزارع سیب زمینی استان با استفاده از سیستم آبیاری بارانی ویا نوارتیپ آبیاری می شود. 

لازم به ذکر است؛ شهرستان چالدران به عنوان مهم‌ترین قطب‌ تولید سیب زمینی در آذربایجان غربی است و محصول سیب زمینی این شهرستان نیز از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید