Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده:

خرید تضمینی بیش از 31 هزار تن گندم در شهرستان نقده

مدیر جهاد کشاورزی نقده از خرید تضمینی بیش از 31 هزار تن گندم توسط مراکز خرید دولتی در سطح شهرستان خبر داد.

خرید تضمینی بیش از 31 هزار تن گندم در شهرستان نقده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود: امسال حدود 27هزار و 610 هکتار از اراضی زراعی نقده به کشت گندم اختصاص یافته است که 9هزار و 510 هکتار آن گندم آبی و 18 هزار و 100 هکتار آن گندم دیم است.

ابراهیم زاده ادامه داد: عملیات برداشت مزارع گندم از 29 خرداد ماه سالجاری آغاز شده و پیش بینی می شود تا اواخر مرداد ماه ادامه داشته باشد.

 وی تصریح کرد: تعداد 120 دستکاه کمباین عملیات برداشت گندم از مزارع شهرستان را انجام می دهند که نظارت بر عملکرد و ریزش کمباین ها توسط 5 اکیپ ناظر برداشت در مراکز جهادکشاورزی و یک اکیپ در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان توسط 5 مرکز خرید دولتی  انجام می گیرد و از آغاز طرح خرید تضمینی تا کنون حدود  31 هزار تن محصول گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است که نزدیک به 90 درصد مطالبات گندمکاران نیز پرداخت شده است.

لازم به ذکر است، در سال زراعی جاری گندم با قیمت 5 هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود که این نرخ با پیگیری های وزارت جهادکشاورزی نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید