Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

حوادث غیرمترقبه ۱۷۳۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری حوادث غیرمترقبه ۱۷۳۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زده است.

حوادث غیرمترقبه ۱۷۳۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، غلامعلی مرادی در خصوص آخرین برآورد خسارات حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی اظهار کرد:همه ساله حوادث غیرمترقبه شامل سیل، تگرگ، خشکسالی، سرمازدگی و سایر موارد خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری ۱۷۳۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است، ادامه داد: این میزان شامل خسارت  ۱۱۷۶ میلیارد تومانی به بخش زراعی، ۵۴۲ میلیارد تومان به بخش باغی، و ۱۳ میلیارد تومان نیز به  زیر بخش های مربوط به دامی و شیلات و امور زیربنایی است.

مرادی افزود:  خسارات بارش های چند روز اخیر در شهرستان های خوی، ارومیه، سلماس و تکاب نیز درسطح ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شامل گندم، جو، سیب، نخود، انگور، علوفه ، دام و امور زیربنایی به مبلغ 105 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن ترین راه برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه است افزود: از همه فعالان کشاورزی تقاضا داریم محصولات و تولیدات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت از بیمه و مزایای آن استفاده کنند.

مرادی تاکید کرد : برای جبران خسارت خشکسالی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور برای امور زیربنایی، لایروبی انهار، مرمت قنوات، بازسازی کانالها و سایر تجهیزات شبکه های آبیاری و  امور زیربنایی تصویب شده که به محض تخصیص استانی اقدامات لازم انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: اقساط تسهیلات آسیب‌دیدگان از خشکسالی که سررسید قسط آنها در سال ۱۴۰۰ واقع شده ،سود ،کارمزد و جرایم مورد بخشودگی قرار می‌گیرد و به مدت سه سال تمدید می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در سطح کشور نیزز توسط هیات دولت تصویب شده که به محض تخصیص استانی از طریق بانک‌های عامل اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید