Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی آسازمان جهاد کشاورزی استان :

جوجه ریزی ۴۸۰هزار قطعه مرغ گوشتی آرین در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از جوجه ریزی ۴۸۰ هزار و ۵۵۰ قطعه مرغ گوشتی آرین طی سال جاری در استان خبر داد.

جوجه ریزی ۴۸۰هزار قطعه مرغ گوشتی آرین در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه احیای مرغ نژاد آرین پس از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و در این زمینه استان آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در کشور است، افزود: این میزان جوجه ریزی توسط ۲۱ واحد مرغ گوشتی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های وسیعی برای تولید مرغ آرین وجود دارد، ادامه داد: تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک، کارخانجات جوجه کشی، خوراک طیور و فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ در استان شکل یافته و این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی با اصالت کاملاً ایرانی آرین است.
یوسفی رضایی با اشاره به میزان جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ آرین طی سال گذشته در استان اضافه کرد: در سال گذشته ۲۴واحد مرغ گوشتی به تعداد ۵۴۶ هزار و ۶۱۰ قطعه جوجه ریزی آرین انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به جوجه ریزی مرغ گوشتی آرین به تعداد ۵۱۲ هزار و ۴۵۵قطعه توسط ۷ واحد مرغ مادر گوشتی طی سال گذشته و امسال در استان، عنوان کرد: همچنین دو واحد مرغ اجداد گوشتی در شهرستانهای ارومیه و بوکان نیز اقدام به جوجه ریزی مرغ آرین کرده اند.
یوسفی رضایی با بیان اینکه مجموع جوجه تولیدی نژاد آرین از واحد های مرغ مادر استان در سال جاری بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی  است ، گفت: تولید نژاد آرین در کشور به عنوان جایگزین سایر نژادهای خارجی است که در زمان تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی توانست با یک مهندسی خلاقانه معادله‌های دشمنان را به هم بریزد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به بسته ترویجی، توسعه مرغ آرین در تمام زنجیره ها از جمله اجداد، مادر و جوجه گوشتی در استان افزود: اولویت تامین و تحویل نهاده ها با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات دارو و واکسن با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات با نرخ مناسب و استمهال وام تولید کنندگان ذیربط از مهمترین این بسته های حمایتی است.
یوسفی رضایی، عدم دریافت هر گونه هزینه و تعرفه در صدور مجوز،صدور حداکثر ظرفیت مجوز جوجه ریزی و کاهش فواصل آن، بخشودگی۵۰ درصد بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار واولویت خرید گوشت مرغ و ذخایر استراتژیک با قیمت بالاتر توسط شرکت پشتیبانی امور دام را از دیگر بسته های حمایتی از مرغ آرین در استان عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید