Iranian Agriculture News Agency

بازدید شبانه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از کشتارگاه مرغ

به منظور بررسی وضعیت عرضه و توزیع مرغ، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه به صورت سرزده از یکی از واحدهای کشتارگاه طیور در سطح شهرستان بازدید کرد.

بازدید شبانه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از کشتارگاه مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، در جریان این بازدید که شب گذشته صورت گرفت، وضعیت عرضه و توزیع مرغ در سطح کشتارگاه های شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه تامین مرغ شهرستان در اولویت قرار دارد ‌اظهار کرد: مرغداران با اقدام به تامین نیاز مصرفی مرغ شهرستان، هیچگونه مجوزی ‌برای خروج تولیدات به سایر شهرستان‌ها را ندارند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد ‌جدی خواهد شد.‌
وی افزود: تولید کنندگانی که نهاده دولتی با نرخ یارانه‌ای دریافت کردند اما مرغ‌ها را خارج از ‌شبکه توزیع عرضه می‌کنند، باید طبق قانون جریمه شوند.‌
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار مرغ بیان کرد: به منظور نظارت حداکثری بر عرضه مرغ، تیم‌های نظارتی جهاد کشاورزی با همکاری و همراهی اداره دامپزشکی و صمت ‌شهرستان، بازدیدهای مشترکی از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مرغ شهرستان انجام می‌دهند و این ‌نظارت‌های مستقیم در کنار ابزارهای نظارتی غیرمستقیم به صورت مداوم ادامه ‌خواهد یافت تا در بازار مرغ شاهد یک تعادل نسبی باشیم.
وی تصریح کرد: هدف اصلی از این نظارت ها، راستی آزمایی میزان مرغ بارگیری شده به کشتارگاه، میزان تحویل گوشت مرغ متناسب با نهاده های دریافتی به وسیله مرغدار و بر اساس شیوه نامه ارسالی از طرف وزارتخانه است.
وی اظهار کرد: این نظارت از بهمن ماه سال 99 به منظور بهبود روند تنظیم بازار مرغ انجام شده و این امر به صورت مستمر ادامه دارد. 
گفتنی است در طی یک ماه گذشته یک میلیون و سیصد هزار قطعه مرغ، بالغ بر ۳ هزار تن از تعداد ۳ واحد کشتارگاه طیور این شهرستان توزیع و روانه بازار مصرف شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید