Iranian Agriculture News Agency

به بهره برداری می رسد؛

۹ هزار هکتار از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شمالغرب کشور در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹ هزار هکتار از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در سطح استان آماده بهره برداری شده است.

  ۹ هزار هکتار از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شمالغرب کشور در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه های آب و خاک استان اظهار کرد: بنا به اظهار مجری طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور ، ۲۵ هزار هکتار از طرح های شبکه ای فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در ۲۸ تیرماه سال جاری توسط ریاست جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

کرامتی تصریح کرد: از مجموع ۲۵ هزار هکتار از طرح های فوق الذکر بالغ بر ۹ هزار هکتارمربوط به استان آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: این پروژه هاشامل بخشی از شبکه های دشت نازک یک و دو که توسط کشاورزان در حال بهره برداری می باشد و بخشی از شبکه پایین دست واقع در ماکو، سد قیقاج و شیبلو و همچنین بخشی نیز مربوط به شبکه های پیرانشهر۱ و ۲ شامل کرم آباد، جلدیان، بادین آباد در سطح ۹ هزار هکتار است.

کرامتی خاطر نشان کرد: بخشی از شبکه های فرعی آبیاری که در تعهد وزارت جهاد کشاورزی می باشد در طی سه سال گذشته به طور کامل اجرا شده و متاسفانه به دلیل عدم تامین آب توسط وزارت نیرو ، شاهد وارد شدن خسارت به شبکه ها و متضرر شدن پیمانکاران هستیم.

 وی ابراز  امیدواری کرد هرچه سریعتر وزارت نیرو به تعهدات خود درباره تفاهم نامه شبکه های متناظر عمل نماید تا بیش از این شاهد هدر رفت سرمایه های ملی نباشیم.  

وی همچنین تاکید کرد: در هدف گذاری انجام شده برای عملیاتی نمودن برنامه های ۱۴۰۰ در این زمینه،  مقرر شده است تمرکز اصلی بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های تامین منابع شده که دارای نقص های جزئی هستند، انجام گیرد تا امکان عملیاتی نمودن بهره برداری موثر از پروژه‌ها فراهم شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید