Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تامین امنیت غذایی نقش اساسی در حفظ استقلال جامعه دارد

گردش مالی ۴ هزار میلیارد دلاری غذای حلال در دنیا

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تامین امنیت غذایی نقش اساسی در حفظ استقلال جامعه دارد.

تامین امنیت غذایی نقش اساسی در حفظ استقلال جامعه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام رضا میرزایی در اولین جلسه کمیسیون فرهنگ سازی غذای حلال و نقش ذبح شرعی دراستان با تأکید بر تامین غذای حلال برای جامعه و توجهات دین مبین اسلام بر این موضوع، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز ناظران شرعی در تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان حضور داشته و به مسئله ذبح شرعی و حلیّت غذا نیز نظارت می‌کنند.

حجت الاسلام رضا میرزایی افزود : غذای حلال باید بدون هرگونه کوتاهی در نظارت‌های شرعی و بهداشتی در سفره مردم باشد ، افزود: هم‌اکنون 36 ناظر شرعی مستقر در سطح 28 کشتارگاه‌های دام و طیور استان بر ذبح شرعی در این مراکز نظارت دارند.
وی ادامه داد: اهمیت صنعت حلال به دلیل گردش مالی بالای آن که سالانه رقمی بین 4 هزار میلیارد دلار برآورد شده سبب شده است تا کشورهای مسلمان برای تصاحب بازارهای صادارتی توجه دوچندانی به صنعت حلال به ویژه غذای حلال داشته باشند و در حال حاضر 30 درصد این صنعت در دست کشور مالزی هست .
میرزایی تاکید کرد : بیش از 98 درصد تولیدات غذایی ایران دارای استاندارد حلال هستند و این در حالی است که ما تنها 7 دهم درصد از این گردش مالی بهره مند هستیم که ضرورت دارد با توسعه صادرات محصولات و فراورده های دامی حلال علاوه بر توسعه اقتصادی داخل در فرهنگ سازی مصرف غذای حلال و پاک در دنیا پیش قدم شد .
وی ادامه داد: نبود ساز و کاری مناسب برای بهره برداری از امکانات و منابع موجود در کشور وهمچنین عدم ایجاد نشان شناخته شده در صادرات این نوع محصول و غفلت مسئولان از این فضا به عنوان یکی از ابزارهای رسیدن به توسعه از دلایل عدم توسعه یافتگی کشور در این صنعت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید