Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

خرید تضمینی بیش از 3500 تن دانه روغنی کلزا از زارعین آذربایجان غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، از خرید تضمینی 3 هزار و 564 تن دانه روغنی کلزا از ابتدای زمان برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع استان تا کنون خبر داد و این روند همچنان ادامه دارد.

خرید تضمینی بیش از 3500 تن دانه روغنی کلزا از زارعین آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت گفت: پیش بینی می‌شود نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شود.

وحدت با بیان اینکه بیشترین میزان خرید تا کنون مربوط به  شهرستان نقده با 2100 تن است، اضافه کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان،  پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 110 هزار ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از 20خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است که تعداد 7 مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر،مهاباد، بوکان و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: این میزان از کلزای خریداری شده از، سطح یک‌هزار و 950 هکتار از مزارع قابل برداشت، از مجموع دو هزار و 250 هکتارسطح زیر کشت این محصول  در استان برداشت  و برای تحویل به کارخانه‌های تولید روغن بارگیری و ارسال شده است.

این مسئول  بابیان این که مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 9 شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند، گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است  و 40 دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید