Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خوی:

امسال 29 هزار تن آلبالو و گیلاس از باغات خوی برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: امسال پیش بینی می‌شود، 29 هزارتن محصول البالو و گیلاس از باغات این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

امسال 29 هزار تن آلبالو و گیلاس از باغات خوی برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی‌اصغر امینی افزود: با اجرای برنامه های ترویجی و استقبال باغداران سطح باغات آلبالو و گیلاس شهرستان خوی با 10 درصد توسعه به 4 هزارو 260 هکتار افزایش یافته است.

وی سطح باغات آلبالودر خوی را یکهزار و 630 هکتار و گیلاس را 2 هزار و630 هکتار اعلام کرد و افزود: امسال پیش بینی می شود 13 هزارتن محصول البالو و 16هزار تن گیلاس از باغات این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوی ارزش تولید این دو محصول باغی رابیش از  490 میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد: این شهرستان در تولید البالو در آذربایجان غربی رتبه اول را دارد.

امینی تنوع ارقام این دو محصول را از مهمترین ویژگی باغات گیلاس و آلبالو در این شهرستان دانست و افزود: تک دانه و بادامی از مهمترین ارقام گیلاس و گوشواره ای و مجاری و بومی از مهمترین ارقام کشت شده البالو در باغات خوی هستند.

وی بیان کرد: 30 درصد این محصولات بصورت تازه خوری مصرف و بقیه به واحدهای صنایع تبدیلی استانهای همجوار تحویل و یا به کشورهای ترکیه ، آذربایجان ، عراق اوکراین وروسیه صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید