Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

شرط اصلی ایجاد ثبات در بازار مرغ، نظارت جدی بر روند توزیع و عرضه در بازار است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : شرط اصلی ایجاد ثبات در بازار مرغ، نظارت جدی بر روند توزیع و عرضه در بازار است .

شرط اصلی ایجاد ثبات در بازار مرغ، نظارت جدی بر روند توزیع و عرضه در بازار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه بررسی مشکلات تولید مرغ استان،  افزود: نیاز است برای تشدید نظارتها بر بازار عرضه مرغ ، تعداد و نحوه نظارت گشت های کنترل مشترک متشکل از سازمان صمت ، دامپزشکی و جهاد کشاورزی ارتقا یابد و به تناسب در سطح شهرستانها نیز این روند پیگیری شود تا فرایند نظارتی به صورت دقیق تر و منسجم تر محقق شود.

کرامتی  با اشاره به تداوم ثبات در روند تولید مرغ استان ، اظهارکرد : همزمان با ۵ تیرماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶۹ تن مرغ در کشتارگاه های آذربایجان غربی کشتار و به بازارعرضه شد.

وی تصریح کرد: این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۷۱ هزارو ۱۲۷ قطعه مرغ زنده با تناژ بیش از ۲۶۹ تن درسطح ۱۲ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیاز استان در روز ‌‍ ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است که این میزان تولید بیش از نیاز مصرفی استان به شمار می رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در راستای وظیفه محوله بر شرکت پشتیبانی امور دام نیز در خصوص خرید مرغ مازاد مرغداران و کنترل و نظارت در امر خرید ازدرب کشتارگاه های طیور تا تحویل درب انبارهای شرکت به طور مستمر پیگیری شود.

کرامتی افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جلوگیری از خروج مرغ از شبکه توزیع پس از کشتار انجام گیرد و شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به این کالای پروتئینی به سادگی و با قیمت مصوب دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: قطعی‌های مکرر برق که در تابستان و شروع فصل گرما به دلیل افزایش بار مصرفی مشترکان برق ، اتفاق می افتد همزمان با آغاز فصل تابستان را زیاد شاهد هستیم که، به صنایعی نظیر مرغداری‌ها خسارت زیادی وارد می کند که نیاز است هماهنگی هایی لازم در جهت جلوگیری از کاهش خسارت توسط شرکت توزیع برق صورت گیرد تا با برنامه ریزی دقیق و ارائه جداول زمان بندی برق از بروز چنین آسیب هایی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید