Iranian Agriculture News Agency

"مویدی" در مراسم افتتاح استودیو کشاورز آذربایجان غربی مطرح کرد:

افزایش بستر آموزش و فعالیت‌های ترویجی در بخش کشاورزی با راه اندازی استودیو کشاورز

امروز با حضور رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، استودیو کشاورز مجازی آذربایجان غربی راه اندازی شد.

افزایش بستر آموزش و فعالیت‌های ترویجی در بخش کشاورزی با راه اندازی استودیو کشاورز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت های رییس سازمان جهادکشاورزی و تلاش مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و همکاران  در راه اندازی استودیو کشاورز مجازی استان اظهار کرد : آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در راه‌اندازی  استودیو کشاورز و این اتفاق بزرگ رسانه‌ای است که تا کنون سه مرکز خدمات جهاد کشاورزی این استان در برنامه ملی شبکه برکت از این طریق حضور داشته اند.

مویدی با اشاره به اینکه توجه به بحث علم و تحقیق اتفاق بسیار بزرگی است که در بخش کشاورزی رخ داده است، گفت: از صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان غربی نیز به خاطر تعامل خوب و سازنده با سازمان جهاد کشاورزی در جهت انتقال دانش و یافته های تحقیقاتی به کشاورزان نیز کمال تشکر را دارم و مراتب قدر دانی کامبیز بازرگان  رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را نیز به خاطر همراهی مجموعه این سازمان در راستای سیاست ها و برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی استان را اعلام می دارم.

وی با اشاره به افزایش بستر آموزش و فعالیت های ترویجی در بخش کشاورزی با راه اندازی استودیو کشاورز، اضافه کرد: راه‌اندازی استودیو کشاورز در تمام استان‌های کشور و ایجاد شبکه آموزشی مجازی کشاورزی بسیار گسترده، یکی از روش‌های مهم در تسهیل ارتباطات بین بهره‌برداران و مسؤولان بخش کشاورزی است. ما باید علاوه بر تجهیز و آماده‌سازی زیرساخت‌ها، به کیفیت محتوای این برنامه‌ها  اهتمام ورزیم، تا با استقبال گسترده بهره‌برداران و ذی‌نفعان بخش کشاورزی روبرو باشیم.

رییس ستاد ملی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه، جای عملکرد صحیح ارتباطات در عرصه کشاورزی همواره خالی بوده است، اظهار کرد : امیدواریم با گسترش این برنامه، علاوه بر ایجاد شبکه‌های استانی کشاورزی در همه استان‌ها، در آینده نزدیک شاهد افتتاح شبکه کشاورزی ملی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی خاطر نشان کرد : بنده معتقدم که تنها امکان و ابزاری که می‌تواند کشاورزی سنتی ما را به سمت کشاورزی اقتصادی با توجه به کشاورزی دانش بنیان  با ارزش افزوده بالا منتقل کند، برگزاری دوره ها و برنامه های آموزشی و ترویجی است که در سال‌های اخیر تلاش‌های خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه افزود: تنها راه برای رسیدن به کشاورزی وابسته به دانش که اقتصادی‌تر است و باعث افزایش تولید و ارتقای معیشت کشاورزان می شود، دانش‌بنیان کردن کشاورزی و حرکت جدی به سمت نفوذ دانش در عرصه کشاورزی است.

مویدی بیان کرد: این استودیو به اهتمام جهادکشاورزی استان و با هدف تولید محتوای آموزشی، ترویجی و استفاده هر چه بیشتر و بهتر از فضای مجازی و نیز تولید برنامه های موضوع محور و کارشناس محور آموزشی، ترویجی راه اندازی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید