Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی:

۹۸ درصد علت آتش‌سوزی جنگل‌های آذربایجان‌غربی عامل انسانی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره آتش سوزی‌های اخیر جنگل های منطقه گفت: ۹۸ درصد علت آتش‌سوزی جنگل ها و مراتع این استان عامل انسانی و سهل انگاری است.

۹۸ درصد علت آتش‌سوزی جنگل‌های آذربایجان‌غربی عامل انسانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، هادی قاسمی افزود: همراهی و مشارکت مردم از مهمترین عوامل مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان است و مردم می توانند با رعایت موارد ایمنی از این امر جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرح نظارت جنگل های منطقه توسط ۷۸ نفر از ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل در قالب ۲۶ اکیپ پیش بینی شده که به طور مستمر مراتع و جنگل های را برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه پایش می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جنگل ها و مراتع شهرهای سردشت، پیرانشهر و بخشی از مهاباد به علت اهمیت آن در اولویت نظارت و پایش اکیپ های یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

قاسمی بیان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم از طریق مدیریت بحران آذربایجان‌غربی برای انتقال انواع بالگرد از سایر مراکز استان‌های دیگر نیز در صورت بروز حادثه انجام شده است. 

وی گفت: در سال‌های گذشته و با ورود برخی اقلام و تجهیزات اطفای حریق گام‌های خوبی برای مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی برداشته شده است که امیدواریم همچنان شاهد تجهیز کامل سخت افزاری و نرم افزاری این بخش در سال‌های آتی باشیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش ذخیره گاه های جنگلی در استان اضافه کرد: طی سال گذشته ذخیره‌گاه‌های جنگلی در استان بیش از پنج برابر سال ۱۳۹۸ شد که نشان‌دهنده توجه بیشتر به منابع طبیعی و خدادادی در استان است.

قاسمی گفت: آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم ذخیره گاه مرتعی و جنگلی در کشور به شمار می رود که این ظرفیت امسال نیز بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد و از این مقدار ۱۰۱ هزار هکتار عرصه جنگلی است که در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید