Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

آذربایجان‌غربی ظرفیت ذخیره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی سیلوهای سطح استان، گفت: انتظار می‌رود سیاست‌ها به‌طوری اتخاذ شود تا تمرکز بر روی چندین واحد نباشد.

آذربایجان‌غربی ظرفیت ذخیره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، نادر صادقی در جلسه خرید تضمینی گندم استان افزود: ۹۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۰۱ هکتار از اراضی دیمی طی سال جاری برای کشت گندم اختصاص یافته که بخشی از تولیدات آنها در سیلوها ذخیره می شود.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی‌شده ۵۲۸ هزار تن گندم در طول سال جاری در استان تولید شود، اضافه کرد: با توجه به تولیدات سال گذشته پیش‌بینی‌ها بیشتر از رقم ذکر شده بود که متأسفانه کاهش بارندگی‌ها میزان تولید پیش‌بینی‌شده را کاهش داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که سیلوهای استان در وضعیت مازاد بر نیاز هستند، گفت: بر همین اساس باید سیاست‌هایی اتخاذ شود تا همه‌گیری و دوری از تمرکز بر روی چندین واحد سیلویی در استان از بین رفته و از توانایی تمامی واحدها استفاده شود.

همچنین در این جلسه مسائل مربوط به سیلوها و مراکز ذخیره‌سازی گندم توسط رییس و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مدیران سیلوها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آذربایجان غربی از استان های فعال در تولید و ذخیره گندم در کشور به شمار می رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید