Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت توت درختی از توتستان های آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت توت درختی به میزان ۲۵۰ تن از سطح حدود 40 هکتار از توتستان های استان آغاز شد.

آغاز برداشت توت درختی از توتستان های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،جلال بوتراب  افزود: باغ های توت استان عمدتا در شهرستان های ارومیه و خوی و به صورت حاشیه کاری و پراکنده در سایر شهرستانها واقع شده است . 

وی با بیان اینکه توت یکی از این میوه هایی است که از قدیم الایام با سنت های دیرینه مردم استان عجین شده است، بیان کرد: بخشی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف می شود و برای مصارف زمستان نیز آن را خشک کرده و مانند کشمش استفاده می کنند. 

بوتراب اظهار کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده اند. 

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توتهای درختی موجود در استان هستند که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است. 

آذربایجان غربی با دارا بودن میکرو اقلیم متنوع به استان زرخیز باغی معروف است و با داشتن باغات میوه متنوع از جمله توت در فصل بهار کام هم میهننان عزیز شیرین می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید