Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

افزایش ماهانه یک میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : از ابتدای سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ، به طور میانگین ماهانه یک میلیون قطعه افزایش داشته است.

افزایش ماهانه یک میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جلسه کمیته فنی طیور استان به منظور کنترل و نظارت بر فرآیند ثبت جوجه ریزی تا تحویل مرغ زنده به کشتارگاه و همچنین ورود اطلاعات صحیح و به موقع در سامانه سماصط با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

اکبر کرامتی افزود: استان آذربایجان غربی در بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله تولید مرغ یکی از قطب‌های مهم کشور به شمار می‌رود و در زمینه مرغ جزو 5 استان معین تامین کننده مرغ در کشور بوده است که مرغ‌های تولیدی علاوه بر تامین  نیاز آذربایجان‌ غربی، نیاز مصرفی استان های همجوار را نیز تامین می‌کند و در این زمینه در طی ماه های گذشته درردیف دومین استان کشور درزمینه تولید و اجرای تعهدات تولید گوشت مرغ قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیراز زحمات واحدهای تولیدی طیور برای تامین مصرف مرغ مردم مخصوصا ایام پر مصرف و ایجاد ارامش در سطح بازار ، افزود: گوشت مرغ با فعالیت 6 زنجیره طیور در استان به اندازه کافی و بیش از نیاز مصرفی مردم استان تولید می شود و به منظور بهبود عرضه مرغ در بازار وبرای کمک به ایجاد و حفظ آرامش در بازار مرغ، نظارت  باید در این زمینه تشدید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تمایل و رواج خرید مرغ زنده در بین مردم شهرستان‌های جنوب استان برای تامین مصارف روزانه، گفت: آنچه بیش از هر چیز منجر به توسعه مراکز عرضه مرغ زنده شده ناآگاهی شهروندان از پیامدها و مخاطرات خرید مرغ زنده برای سلامت آنان است، چراکه چرخه شیوع بیماری با زنده فروشی به گردش در می‌آید که با جلوگیری از زنده فروشی می‌توان از وقوع این بیماری پیشگیری کرد.

وی افزایش اطلاع رسانی برای ارتقای سطح آگاهی شهروندان را راهکار مهم از بین بردن واحدهای عرضه مرغ زنده دانست و تاکید کرد: باید شهروندان را از پیامدهای خرید مرغ زنده آگاه کرد و از این طریق واحدهای عرضه مرغ را به سمت بهداشتی شدن پیش برد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید