Iranian Agriculture News Agency

بررسی مسایل و مشکلات پرورش دهندگان آرتمیا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مجتمع دو هزارهکتاری پرورش آرتمیا در دشت فسندوز میاندوآب بازدید کرد.

بررسی مسایل و مشکلات پرورش دهندگان آرتمیا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جریان این بازدید از مراحل مختلف پرورش ، صید ،عمل آوری و بسته بندی سیست و بیومس آرتمیا بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات پرورش دهندگان قرار گرفت.

کرامتی براهمیت تولید آرتمیا و ضرورت تامین نیاز کشور به این محصول ارزشمند تاکید کرد و گفت : در حال حاضر بسترهای لازم برای سرمایه گذاری مطمئن در زمینه پرورش، تکثیر و تولید آرتمیا به روش مصنوعی در مجتمع دو هزار هکتاری دشت فسندوز میاندوآب فراهم شده است و از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت و استقبال می کنیم .

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ هکتار از این مجتمع آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش است، عنوان کرد: تأمین آب شور مورد نیاز برای پرورش آرتمیا به دلیل نزدیکی این دشت به دریاچه ارومیه دومین منبع آب شور و آرتمیا در دنیا فراهم شده است.

شایان ذکر است پیش بینی می شود در سال جاری به میزان ۲۰۰هکتار از اراضی مجتمع فسندوز به پرورش آرتمیا اختصاص یابد  و حدود ۲۰تن سیست و۲۰۰تن بیومس از این طریق تولید و به بازارهای داخلی و خارج از کشور صادر شود.

مجتمع پرورش ماهیان گرمایی فسندوز میاندوآب از سال ۷۴ در زمینی به مساحت دو هزار هکتار راه اندازی شده بود که با گذشت ۲۵ سال رکود، این دشت در حال حاضر به پرورش آرتمیا تغییر کاربری داده است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید