Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

مبارزه با آفات گیاهی در 220 هزار هکتاراز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از انجام مبارزه با آفات گیاهی در سطح 220 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

مبارزه با آفات گیاهی در 220 هزار هکتاراز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،اکبر کرامتی در جریان بازدید از مراحل سمپاشی با پهپاد کشاورزی در مزارع گندم منطقه چنقرالوی شهرستان ارومیه اظهار کرد: از این میزان بیش از ۱۵۲هزار هکتار مربوط به مبارزه با علفهای هرز و ۶۴ هزار هکتار افت سن در مزارع گندم استان بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی های برتر کشاورزی جهت افرایش راندمان تولید و بهره وری در دستور کار برنامه های سازمان قرار دارد، ادامه داد: سمپاشی با پهپاد های کشاورزی قادر است یک هکتار از اراضی کشاورزی را کمتر از ۱۰ دقیقه سمپاشی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه  کاهش مصرف سموم شیمایی و افزایش راندمان تولید گامی مهم در بهره وری کشاورزی محسوب می شود، اظهار کرد: سمپاشی دقیق و اصولی، کاهش قابل توجه سمپاشی با پهباد از آسمان مصرف سم را از مزایای این روش است.

کرامتی یادآور شد: ورود نکردن کشاورز به زمین‌های زراعی و تماس نداشتن مستقیم کشاورز با سموم، جلوگیری از خسارت وارده به محصولات بر اثر ورود تراکتور به مزرعه، همپوشانی یکنواخت سم در تمام نقاط مزرعه و کاهش مصرف یک سوم محلول از مزایای استفاده از پهپاد در عرصه کشاورزی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همچنین جایگزینی ارقام دیر گل و عملیات سرشاخه کاری و همچنین ارقام مقاوم به سرمازدگی در باغات استان  برای افزایش فاصله زمانی  تولید انواع میوه های استان با استفاده از روش های علمی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید