Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

روند پیشرفت طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شمال‌غرب کشور در استان بررسی شد

روند پیشرفت طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شمال‌غرب کشور در استان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مدیران جهاد کشاورزی شمال استان و مشاورین طرح بررسی شد.

روند پیشرفت طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شمال‌غرب کشور در استان بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در این جلسه اظهار کرد: ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

کرامتی با بیان اینکه از 61 هزار و 570 هکتار مساحت طرح شبکه های آبیاری غرب و شمالغرب کشور در استان؛ تاکنون برای 27 هزار هکتار تامین آب شده است، گفت: از اراضی باقی مانده در سطح 6 هزار و 800 هکتار نیز جزو طرح های اجرایی است که تاکنون دو هزار و 700 هکتار تحویل موقت شده و مابقی در دست رفع نواقص ومشکلات است. 

وی با بیان اینکه یکهزار و 900 هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی شمالغرب کشور در شهرستانهای ماکو، پلدشت و چایپاره به صورت موقت تحویل کشاورزان و بهره برداران منطقه شده است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره برداری سریع و صحیح از این اراضی به منظور رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حل مشکلات حقوقی این اراضی به صورت خارج از نوبت در کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی مطرح و تعیین تکلیف می شود.

این مسول همچنین افزود: ضروری است کشاورزان و بهره برداران منطقه جهت رونق اقتصادی و بهره مندی سریع تر از مزایای طرح نسبت به تحویل شبکه و شروع بهره برداری و آبیاری اراضی و نیز حفظ و نگهداری سرمایه گذاری انجام شده در داخل مزارع اقدام نمایند.

کرامتی همچنین تاکید کرد: تعاونی های تولید مستقر در منطقه جهت تحویل موقت اراضی موصوف به کشاورزان و ایجاد نظام های بهره برداری جهت بهره برداری صحیح و افزایش بهره وری آب در منطقه همت گمارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه خواستار تسریع در حل مشکلات اجرایی در روند پیشرفت پروژه های در دست اجرا و تامین آب دایم اراضی و شبکه های فرعی شد. 

در این نشست همچنین مازیار آرین مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص آخرین پیگیری های انجام شده برای رفع مشکلات حقوقی و پرداخت مطالبات پیمانکار و نیز رفع موانع موجود  گزارشی را ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید