Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

برنامه جامع ترویجی مشارکت کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای برنامه جامع آموزش ترویج و مشارکت کشاورزان در مدیریت یکپارچه آب و استقرار کشاورزی پایدار در احیای دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد.

برنامه جامع ترویجی مشارکت کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، بیتا احمدیان با بیان اینکه این برنامه ترویجی در 9 شهرستان میاندوآب، ارومیه، بوکان، مهاباد، اشنویه، شاهین دژ، تکاب، نقده و سلماس اجرایی می شود، افزود: مدیریت دانش، توسعه فناوری، آموزش و آگاه سازی بهره برداران در راستای افزایش بهره وری آب و مدیریت آب از طریق روش های ترویجی و گروهی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح 9075 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، گفت: در راستای اجرای این طرح 21 سایت جامع الگویی ترویجی شامل 2 سایت سایبان باغی و 19 سایت محصولات زارعی بهاری و باغی اجرا و 546 کشاورز تحت پوشش قرار می گیرند.

احمدیان با اشاره تشکیل کارگروه های استانی، شهرستانی و نیز در دهستان ها اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح که در سه مرحله اجرا می شود با 9 شرکت فنی و مهندسی عقد قرارداد شده است.

وی جانمایی و زون بندی فنی ترویجی و استقرار مدیریت مشارکتی، ارائه راهکارها و دستورالعمل های فنی بر مبنای پروژه های اجرایی و تحقیقاتی و طرح ریزی ترویجی و آموزشی برای هر سایت را از مراحل دوگانه اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در مرحله سوم نیز برگزاری دوره های آموزشی بهره برداران، بازدید ترویجی با اجرای برنامه های روز مزرعه و انتقال تجارب و یافته های پژوهشی و مستند سازی انجام می شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید