Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

مبارزه با آفت سن مادری و علف های هرز در بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از مبارزه با آفت سن مادری و علف های هرز در بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان خبر داد.

مبارزه با آفت سن مادری و علف های هرز در بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: با توجه به بازدیدهای مستمر میدانی از اماکن زمستان‌گذران و روند ریزش سن مادری، اولین ریزش از ۱۴ فروردین با توجه به شرایط آب و هوایی از سطح شهرستان‌های استان گزارش شد.

وحدت با بیان اینکه امسال بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت غلات رفته است ،‌‌اظهار کرد: تا کنون در سطح ۷۹ هزار و ۸۵۰ هکتاراز مزارع غلات استان مبارزه با علف های هرز و در سطح ۳۰ هزار و ۹۴۰ هکتار مبارزه با آفت سن مادری انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پایش و بررسی مزرعه‌ای توسط کارشناسان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد اضافه کرد: در مزارعی که در حد نرم مبارزه باشند گندم‌کاران با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه شیمیایی می‌کنند.

وحدت تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمانی لازم است زراعین در اسرع وقت نسبت به مبارزه با علف‌های مزارع گندم و جو اقدام کنند و در صورت ریزش سن مادری نیز به محض رسیدن به حد مبارزه اقدام به سمپاشی کنند،چرا که در صورت تبدیل به پوره خسارت زیادی به مزارع وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سمپاشی ضروری بوده و رعایت استفاده از سموم توصیه شده برابر دز مصرفی اعلامی از سوی سازمان حفظ نباتات برابر مصوبه هیئت نظارت بر سموم کشور الزامی است تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب استانداردهای تولید نیز رعایت شود 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید