Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه در مرغداری های آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، بیش از ۴میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده که در حال عرضه به بازار است و هیچگونه کمبودی در تولید گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان در استان وجود ندارد.

جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه در مرغداری های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،اکبر کرامتی در جلسه و یبنار قرارگاه ساماندهی مرغ کشور که با حضور معاون بهبود تولیدات دامی ومعاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جهاد کشاورزی کشوربرگزار شد ، با اعلام این خبر اظهار کرد : قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ با هدف آرامش بخشی در زمینه تولید، توزیع و نظارت بر قیمت مرغ تشکیل شده است و در حال حاضرنیز آرامش در بازار مرغ استان برقرار و عرضه و تقاضا نیز متعادل شده است.

کرامتی افزود: هم اکنون روزانه بیش از ۲۷۰ تن گوشت مرغ در کشتارگاه ها عرضه می شود که بیش از نیاز مصرف استان است.

وی اضافه کرد : بیش از ۲۵۵ تن گوشت مرغ منجمد به قیمت مصوب دولتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده که در صورت نیاز برای ایجاد تعادل قیمت در بازار توزیع و عرضه خواهد شد. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۰۵تن گوشت قرمز منجمد نیز جهت تعادل بازار ذخیره سازی شده که ۲۰تن از این میزان در ماه رمضان توزیع خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون در مراکز  فروش مرغ ارومیه به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان می‌باشد، گفت: مردم استان همکاری کنند و در صورت مشاهده گرانفروشی به بازرسان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در ماه های گذشته به دلیل افزایش قیمت ذرت، کنجاله و دارو‌های وارداتی بوده است، تصریح کرد: نهاده مورد نیاز واحد‌های طیور به ارز دولتی تاکنون تأمین شده است .

وی بیان کرد: برای استمرار تولید و جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده‌ها، واحد‌های صنفی، کشتارگاه‌ها این افزایش قیمت مرغ صورت پذیرفت.

یوسفی افزود: آذربایجان غربی قطب تولید مرغ کشور بوده و ۶ زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید