Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان غربی مطرح کرد:

مدیریت نوین زنجیره تامین در بخش کشاورزی آذربایجان غربی ایجاد شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان غربی خواستار ایجاد مدیریت نوین زنجیره تامین در بخش کشاورزی استان با هدف رشد اقتصادی و افزایش بهره وری در این بخش شد.

مدیریت نوین زنجیره تامین در بخش کشاورزی آذربایجان غربی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، نادر صادقی در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از مشکلات بازار پس از تولید در استان و کشور نبود مدیریت سیستما تیک در بخش زنجیره های تولید است، افزود: این استان نیازمند مدیریت زنجیره تأمین در بخش کشاورزی برای اتصال عوامل مؤثر در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی است که در صورت تحقق آن، کشاورزان مجبور به تولید متناسب با تقاضای بازار می‌شوند که برای خود آنان نیز همراه با درآمدافزایی است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین راهکار توانمندسازی بخش کشاورزی، فراهم کردن زیر ساخت سیستم مدیریت زنجیره تأمین در استان است، اضافه کرد: بخش خصوصی با استفاده از تجارب کشورهای همسایه و رقبای بازارهای جهانی باید توجه خود را در بخش کشاورزی به مدیریت زنجیره تأمین معطوف کنند.

در ادامه اکبرکرامتی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اجرای برنامه توسعه کشاورزی استان را نیازمند پیشتیبانی رفع موانع تولید دانست و برون سپاری بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار با استفاده از پتانسیل مناطق آزاد و نوار مرزی، امید آفرینی در بین تولید کنندگان، استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی به همراه مقابله جدی با مفاسد اداری  و از همه مهمتر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و اولویت دادن به نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه سازمان را از مهمترین برنامه های این سازمان در طول فعالیت ریاست خود عنوان کرد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره ظرفیت های استان در بخش کشاورزی گفت: آذربایجان غربی از استانهای مهم در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی از جمله صنعت دامداری و محصولات باغی از جمله سیب است.

رسول جلیلی ادامه داد: استان با تولید بیش از یک میلون تن سیب در سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داد، هر چند در زمینه صادرات این محصول سال گذشته مشکلاتی بوجود آمد که با تدابیر وزارت جهاد کشاورزی بخشی از این مشکلات برطرف شد..

وی با تاکید بر توجه به امنیت غذایی و تامین این امنیت توسط بخش کشاورزی عنوان کرد: اقدامات خوبی در زمینه جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان انجام گرفته و باید از این ظرفیت حمایت های لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام  رضا میرزایی مسئول  حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین با بیان اینکه مسئولیت و مدیریت از نگاه دینی یک امانت الهی است، گفت: ناکارآمدی یک مسئول در نظام اسلامی ناکارآمدی نظام تلقی می شود که در این راستا مسئولان باید دقت بیشتری در انجام وظایف کاری خود داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید