Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی مطرح کرد:

3169 مورد بازدید و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن های دامی در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : تعداد 3169 مورد بازدید و نظارت بر عملکرد داروخانه های دامپزشکی ، شرکت های تولید و پخش، با هدف رصد و پایش دارو و واکسن های دامپزشکی جهت جلو گیری از احتکار و گرانفروشی در 12 ماهه سال 99 انجام گرفته است.

3169 مورد بازدید و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن های دامی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،سید امید خلیل زاده با اعلام این مطلب افزود: در راستای نظارت بر اجرای دستوالعمل رصد و پایش ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه ،  نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در داروخانه های دامپزشکی و شرکت های تولید و پخش در استان توسط کارشناسان  این اداره کل به صورت مستمر اجرا می شود..

خلیل زاده ادامه داد  : هم اکنون در سطح استان تعداد177 داروخانه  دامپزشکی و تعداد 23 شرکت پخش دارو و واکسن فعالیت می کنند که عملکرد این مراکز بصورت مستمر مورد بایش و رصد قرار می گیرد.

وی گفت: طی 12 ماهه سال 99 توسط کارشناسان این اداره کل تعداد 3169 مورد بازدید از داروخانه های دامپزشکی  شرکت های پخش استانی و سراسری دارو واکسن ،سموم و مواد بیولوژیک توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است .  

خلیل زاده یادآور شد: کارشناسان دارویی استان در بازدید های مشترک خود با تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شناسایی موارد غیربهداشتی اقدام فوق را  ضبط و معدوم سازی می کنند و همچنین با متخلفان از طریق مراجع قضایی بدون هیچگونه اغماض برخورد  قانونی می شود. 

وی با تاکید بر اینکه دامداران عزیز داروهای مورد نیاز خود را با نسخه دکتر دامپزشک و از داروخانه های دامپزشکی تهیه کنند و حتما پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند ، گفت: دامداران می‌توانند هرگونه تخلف در این خصوص را با شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید