Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

پایش مستمر مزارع زیر کشت دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از پایش مستمر مزارع زیر کشت دانه روغنی کلزا از اواسط اسفند ماه ۹۹ تا کنون توسط کارشناسان ستادی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها خبرداد.

پایش مستمر مزارع زیر کشت دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است ، افزود: در راستای اجرای این عملیات به کلزا کاران توصیه های لازم در خصوص مبارزه با علفهای هرز و آفات به خصوص سنک بذرخوار و شته مومی و بیماریها توسط کارشناسان ارائه می شود.

وی ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز عمدتا در پاییز انجام گرفته است و در صورت نیاز به سمپاشی بر علیه علفهای هرز و آفات و بیماری ها با همکاری کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها و کلینیک های گیاهپزشکی و کشاورزان این کار انجام می گیرد.

عیدی افزود : کود مورد نیاز اعم از ریزمغذی ها و نیترات سولفات آمونیوم، سولفات آمونیوم و اوره ، به اندازه مورد نیاز تامین و در اختیار کلزاکاران قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد : در سال زراعی جاری حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات هزینه‌ای، جهت مساعدت در امر آزمون خاک  در مزارع زیر کشت اجرای طرح p.v.s، آموزش های ترویجی و همچنین مساعدت در امر خرید انواع سموم شیمیایی جهت پیشگیری از امراض و آفات بیماری ها و علف های هرز و نیز جابجایی کمباین در بین شهرستان ها بر اساس سطوح زیر کشت  انواع دانه های روغنی توزیع شده است

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول اضافه کرد :  امسال بر اساس اعلام شرکت غله و خدمات بازرگانی خرید تضمینی دانه روغنی به ازای هر کیلو به قیمت  ۱۱۰ هزار ریال از کشاورزان خواهد بود که قبلاً در زمان کشت خرید تضمینی ۷۸ هزار ریال تعیین شده بود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید