Iranian Agriculture News Agency

افزایش گشت های یگان حفاظت از منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی

دامداران از چرای دام در مراتع قبل از موعد مقرر خودداری کنند

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی از افزایش گشت و حضور پررنگ نیروهای یگان حفاظت در عرصه های ملی و منابع طبیعی استان در ایام تعطیلات عید نوروزخبر داد.

افزایش گشت های یگان حفاظت از منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: در ایام نوروز به منظور رصد دقیق منابع طبیعی و گشت و مراقبت های شدید، با دادستانی و نیروی انتظامی در سطح شهرستانها هماهنگی لازم بعمل آمده است.

وی اظهار کرد: هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی نیز در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و قرار شده این نیروها در زمینه سایر تخلفات حوزه منابع طبیعی کمک‌ رسان یگان حفاظت منابع طبیعی باشند.

قاسمی افزود: شهروندان و مسافران نوروزی در زمان حضور در طبیعت و فضای سبز موارد ایمنی را رعایت کرده و از ریختن هر گونه زباله و روشن کردن آتش غیر ضروری خودداری و رعایت ایمنی را در نظر داشته باشند.

قاسمی از دوستداران و گردشگران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و قطع درختان و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان مراتب را با شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همچنین از بهره برداران، دامداران و مرتعداران در خواست کرد، زمان شروع چرای دام که از ۱۵ اردیبهشت سال جاری به بعد شروع می شود را رعایت کنند و اجازه ندهند دامهایشان وارد مراتع و اراضی ملی شود، که در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید