Iranian Agriculture News Agency

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی مطرح کرد

ذبح شرعی بیش از 42 میلیون قطعه طیور و دام در سطح کشتارگاه های آذربایجان غربی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی از ذبح شرعی بیش از 42 میلیون قطعه طیور وبالغ بر 133 هزار راس دام در سطح کشتارگاه های دام و طیوراستان تحت نظارت ناظرین شرعی طی سال گذشته خبر داد.

ذبح شرعی بیش از 42 میلیون قطعه طیور و دام در سطح کشتارگاه های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولی زاده با اعلام این خبر افزود: در تمامی کشتارگاههای دام وطیور و مراکز فرآوری وعمل آوری ناظرین شرعی حضور موثر دارند و با همکاری عوامل بهداشتی واجرایی در راستای تامین غذای حلال و طیب تلاش می کنند.

حجت الاسلام ولی زاده تصریح کرد: در طول 12ماهه سال 99  تعداد 133  هزار و  413  راس دام و تعداد 42  میلیون و 113 هزارو 161  قطعه طیور درسطح 26 کشتارگاه (11 واحدطیور – 15 واحد دام) تحت نظارت 28 ناظر ذبح شرعی کشتار گردیده است. که در مقایسه با سال 98 ، نزدیک به 6 هزار قطعه مرغ و 50 هزار دام بیشتر از سال 98 ذبح شده است.

 وی با اشاره به نقش ذابحین وناظرین شرعی در حلیت وطهارت  گوشت های تولیدی در کشتارگاههای دام وطیور افزود: اجزاء حرام در کشتارگاههای دام با نظارت ناظرین شرعی در کشتارگاهها معدوم ودر برخی از واحد ها بانظارت ناظرشرعی طبق قراردادبه شرکت های مجاز جمع آوری اجزاء حرام تحویل داده می شود تا طبق دستورالعمل های مربوطه اقدامات بعدی صورت بگیرد.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به الصاق پلمپ های امنیتی برروی لاشه های گوشت خاطر نشان کرد: در قصابی هایی که این پلمپ ها روی لاشه ها نصب نگردد از نظر ما این گوشت غیرمجاز بوده وبهداشتی وحلیت آن مورد تایید دامپزشکی نیست وشهروندان عزیز نسبت به این موارد دقت نموده ودر صورت مشاهده موارد رابه شبکه های دامپزشکی اطلاع دهند .

وی همچنین از  نظارت بر مراکز  و مبادی گمرک و عمل آوری  و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان  هم  خبر داد و افزود:  مواد گوشتی که به این مراکز وارد می شود با حضور ناظرشرعی مستقر در گمرک ، بررسی دقیق بعمل آورده  و از ورود احتمالی گوشتهای غیر مجاز وغیرشرعی ازکشورهای دیگر به  کشورمان جلوگیری می شود وتنها شرکت هایی مجاز به واردات گوشت هستند که در کشتارگاه مبداء ؛ دام با نظارت دامپزشک وروحانی مستقردرآن کشتارگاه ذبح شده باشد که در هنگام ورود محموله باید اسناد معتبررا ارائه دهند.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان افزود: تعداد 36 روحانی وبیش از 100 نفر ذابح دوره های ویژه مهارتها وفنون وآداب ذبح شرعی را فراگرفته ودر کشتارگاههای دام وطیور ومراکز مشمول قانون نظارت برذبح شرعی انجام وظیفه می نمایند.

ولی زاده گفت : هیچ گونه ذبحی در کشتارگاهها توسط دستگاه انجام نمی گیرد بلکه با رعایت کلیه آداب ذبح شرعی توسط ذابحین که آموزش لازم را فراگرفته و  با نظارت ناظرین شرعی کشتار می گردد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید