Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی مطرح کرد

آغاز اجرای طرح عرضه مستقیم سیب درختی در آذربایجان غربی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: طرح عرضه مستقیم سیب درختی با نرخ مصوب توسط باغداران استان در تعدادی از غرفه های کلانشهر تهران و ارومیه در حال اجراست.

آغاز اجرای طرح عرضه مستقیم سیب درختی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، شهریار حیدری در جلسه هماهنگی طرح عرضه مستقیم میوه که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد : مسئولیت تنظیم بازار میوه شب عید امسال به‌عهده وزارت صمت می باشد و مباشرین این سازمان از قبل میوه را ذخیره‌سازی کرده و عرضه آن در ایام پایانی سال در حال اجراست، اما پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تعدیل قیمت میوه در بازار و کاهش شکاف قیمت تولید و عرضه و بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی نیز به این عرصه ورود پیدا کرد تا در کنار طرح تنظیم بازار میوه شب عید سازمان صمت، در تعدیل قیمت میوه در بازار نقش ایفا کند.
وی افزود: دراین طرح باغداران عضو تشکلهای تعاونی با عرضه مستقیم میوه با کیفیت مناسب و با قیمت مصوب به مصرف کننده اقدام نموده اند. 
مدیر تعاون روستایی استان افزود: در این طرح سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در هماهنگی با سازمان های ذیربط صرفا با ارائه غرف میادین بازار روز میوه ، فضا و محوطه سازمان های دولتی و پایگاه های بسیج مساجد در تهران برای باغداران و سورتینگ داران و بدون یارانه دولتی اقدام و بخش خصوصی با عرضه مستقیم میوه به تعدیل قیمت در بازار مبادرت نموده است.
وی تصریح کرد: محدودیتی برای عرضه میوه در بازار وجود نداشته و این طرح فعلاً تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰  ادامه دارد و برای اینکه باغداران بتوانند محصول تولیدی خود را به فروش برسانند درخواست شده این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه سال 1400نیز ادامه داشته باشد.
در ادامه مسولان حاضردر جلسه به برخی از مشکلات مرتبط در این زمینه اشاره کردند و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از مسئولان ذیربط خواستار تسریع در رفع مشکلات موجود و تسهیل تردد  و واگذاری غرف مناسب به باغداران استان جهت عرضه مستقیم درمیادین میوه و تره بار کلانشهر تهران شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح فرصت مناسبی برای فروش محصولات ذخیره شده باغداران استان با قیمت مناسب فراهم نماید .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید