Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

خانوارهای عشایری آذربایجان‌غربی به بیش از ۲۰ هزار خانوار افزایش یافت

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تعداد خانوارهای عشایری این استان حدود ۱۶ هزار خانوار بود که با آمار جدید این میزان به بیش از ۲۰ هزار خانوار افزایش یافته است.

خانوارهای عشایری آذربایجان‌غربی به بیش از ۲۰ هزار خانوار افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  ناجی در جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که در سالن جلسات اداره کل امور عشایری برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد : آذربایجان‌غربی سومین استان کشور به لحاظ برخورداری از جمعیت عشایری است.

ناجی تصریح کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و مراتع، یک میلیون و ۶۱۵ هزار هکتار قلمرو زیستی عشایر استان را تشکیل می‌دهد و در اختیار عشایر است. 

وی تاکید کرد: این میزان حدود ۶۰ درصد عرصه‌های منابع طبیعی را تشکیل می‌دهد. 

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم آذربایجان‌غربی در اختیار عشایر این استان است. 

ناجی اضافه کرد: ۲ میلیون واحد دامی در اختیار عشایر این استان است و این دام‌ها از مراتع و اراضی استفاده کرده و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و و روانه بازار مصرف می‌کنند. 

وی افزود: این تعداد واحد دامی سالانه ۵۰ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند. 

وی ادامه داد: عشایر آذربایجان‌غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد. 

عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید