Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سال جاری با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد. 

جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش عید نوروز ۱۴۰۰ به همکاران اظهار کرد: از زحمات ارزشمند تمامی همکاران عزیز و کشاورزان پر تلاش استان در تحقق اهداف بخش کشاورزی استان قدر دانی می کنم و امیدوارم در سایه عنایت پروردگار متعال، با تدبیر و هم فکری بیشتر، سال پیش رو، سال نزول نعمت و برکت بر مردم استان به ویژه کشاورزان و فعالان عرصه امنیت غذایی و رونق تولید بوده و  شاهد ریشه‌کن شدن کامل  بیماری کرونا در کشور نیز باشیم و لطف خداوند بر مردم بیش از پیش سایه افکند. 

جلیلی ضمن تبیبن سیاست های راهبردی سازمان در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با افتتاح ۸۳۸ طرح عمرانی، تولیدی، خدماتی و تحقیقاتی کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر۲۸۰۹ میلیارد ریال برای ۳ هزار و ۳۹۶ نفر اشتغالزایی یا فرصت شغلی فراهم شده است. 

وی تصریح کرد: بهره برداری از این گونه طرح‌ها موجب تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن شعار جهش تولید و در نهایت ایجاد زمینه اشتغال برای نیروی‌های با انگیزه بومی می‌شود که اجرای این طرح ها به پایداری تولید و رشد آن در همه بخش های کشاورزی شامل محصولات دامی، زراعی، باغی و شیلات منجر خواهد شد. 

جلیلی در خصوص اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر که خشک شدن دریاچه ارومیه و انتشار ریزگردها، به تهدیدی بسیار جدی برای کشاورزی آذربایجان غربی و منطقه تبدیل شد، جلب مشارکت و همکاری جوامع محلی به ویژه کشاورزان جزو ارکان اصلی اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار گرفته است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: همکاری و تشریک مساعی در اداره امور سازمانی با بکارگیری نیروهای متخصص و دلسوز در مدیریت سازمانی باید بیشتر از گذشته در دستور کار قرار دارد. 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط سال جاری از بابت تحریم های ظالمانه و مشکلات موجود رشد بخش کشاورزی مثبت بوده و شاهد تولید و صادرات در بخش کشاورزی بوده ایم 

جلیلی تاکید کرد: روزانه بیش از ۲۴۰ تا۲۵۰  تن مرغ در کشتارگاه های طیور استان کشتار می شود که بیش از نیاز مصرف استان بوده و ضروری است مشکلات موجود در روند توزیع و عرضه گوشت مرغ در سطح بازار استان با نظارت جدی تر از گذشته مرتفع شود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در اسفند ماه سال جاری نیز بیش از ۴میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده که از نیمه فروردین ۱۴۰۰ در سطح بازار عرضه خواهدشد. 

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم براساس اصول کشاورزی پایدار و اولویت دادن به منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ نیز، شاهد افزایش بیش از پیش راندمان تولید، صادرات و خود کفایی در تولیدات بخش کشاورزی استان باشیم. 

در ادامه این جلسه هریک از معاونین و مدیران حاضر در جلسه به تبیین برنامه ها و مشکلات مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید