Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت در صادرات سیب درختی پذیرفتنی نیست

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از هر گونه محدودیت و ممنوعیت در صادرات سیب درختی گفت: با وجود تلاشهای فراوان برای تسهیل در روند صادرات سیب درختی، متاسفانه مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار ضربه بزرگی به اقتصاد استان وارد می‌کند.

اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت در صادرات سیب درختی پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور وزرای کشور و جهاد کشاورزی بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد به وجود بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان اشاره کرد و گفت: اگر محدودیتی در روند صادرات سیب اعمال شود بخش کشاورزی استان دچار ضرر سنگینی خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار این بود ستاد تنظیم بازار با آذربایجان غربی به عنوان مسئول میز سیب کشور در خصوص هرگونه برنامه ریزی برای سیب هماهنگی لازم را داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز بیش از ۲ هزار کامیون سیب درختی استان در گمرکات کشور دپو شده اند و بخاطر ناهماهنگی گمرک و وزارت صمت در روند صادرات اخلال ایجاد شده است.

شهریاری ضمن اینکه خواستار لغو هرگونه محدودیت در صادرات سیب درختی شد افزود: با پیگیری های انجام شده تا اعلام کتبی محدودیت ها به گمرکات باید صادرات ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید