Iranian Agriculture News Agency

در سال جاری؛

بیش از 2 میلیون راس احشام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پلاک کوبی دو میلیون و 340 هزار و 93 راس احشام در استان طی سالجاری خبر داد.

بیش از 2 میلیون راس احشام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا یوسفی‌رضایی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  با بیان اینکه پلاک کوبی احشام با هدف جلوگیری از قاچاق دام و هویت گذاری احشام انجام می گیرد، افزود: از ابتدای سال 98 با آغاز طرح پلاک کوبی احشام تا پایان آذرماه امسال 770 هزار راس دام پلاک کوبی شده بود اما این تعداد در سه ماه اخیر به بیش از دو میلیون و 340 هزار راس افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون طبق آمار موجود سه میلیون و 863 هزار راس دام سبک و  513 هزار و 121 راس دام سنگین در استان داریم، ادامه داد: با توجه به استقبال صاحبان دام در استان پیش بینی می شود این میزان به آمار جمعیت دامی استان نزدیک شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر افرایش اگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک کوبی دام ها ادامه داد: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت های دهیاری‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه ها انجام گیرد. 

یوسفی‌رضایی اضافه کرد: با توجه به‌ اتمام زمان پلاک کوبی، دام های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند .

وی اضافه کرد: دام های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز های لازم را اخذ کنند.

وی اظهار کرد: پلاک 15 رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید