Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

سیب درختی وارد بورس کالا می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تدوین استانداردهای لازم برای ورود سیب درختی استان به بورس کالا خبر داد.

سیب درختی وارد بورس کالا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، عزیز امانی در جلسه بررسی روند ورود سیب به بورس کالا که با نمایندگان تشکل های مربوطه  تشکیل شد، افزود: آذربایجان غربی با تولید یک میلیون و 200 هزار تن در سال قطب تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود که ارزش اقتصادی بالایی برای منطقه و کشور به همراه دارد.

وی ادامه ادامه داد: عرضه سیب در بورس کالا نه تنها مشکل فروش داخلی این محصول را حل می کند بلکه بورس کالا می تواند در فروش صادراتی سیب نیز راهکارهایی را به کشاورزان استان ارائه دهد.

امانی ارزش ریالی تولید این محصول در استان را افزون بر 40 هزار میلیارد تومانی اعلام کرد و گفت: متاسفانه سالهاست شیوه داد ستد این کالا به شکل سنتی بوده و لازم است تا با فراهم آوردن سازو کارهای لازم به منظور ایجاد اطمینان در طرفین معامله و کشف نرخ واقعی کالا و شفافیت خرید و فروش  و نیز معرفی محصول فروشنده به تعداد بیشتر خریداران و... این محصول مهم و استراتژیک استانی در بورس کالا عرضه و داد وستد شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  یادآور شد:  برای ایجاد ساز و کار های لازم یکی از کارگروه های فعال در این فرایند کارگروه تدوین استاندار محصول بوده که اولین جلسه ان تشکیل و موارد مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که امیدواریم در روزهای آتی شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید