Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده عنوان کرد:

پلاک کوبی بیش از 122 هزار راس جمعیت دامی در شهرستان نقده

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: در راستای اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری جمعیت دامی، تا کنون بیش از 23 هزار و 186 راس دام سنگین شامل گاو، گوساله، گاومیش و حدود 99 هزار و 709 راس دام سبک شامل گوسفند و بز درسطح شهرستان هویت گذاری شده است.

پلاک کوبی بیش از 122 هزار راس جمعیت دامی در شهرستان نقده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود: در این طرح پس از پلاک کوبی و نصب پلاک 15 رقمی بر روی گوش دام ، اطلاعات هر راس دام ، محل پرورش و اطلاعات دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور ثبت می‌شود. 

وی اضافه کرد: مهمترین اهداف اجرای پروژه فوق، دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه دام، کنترل تردد و جلوگیری از قاچاق دام و شناسایی واحدهای فعال و امکان ارائه خدمات و تخصیص نهاده های دامی به دامداران است.

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات پلاک کوبی و ثبت هویت دام توسط اتحادیه های استانی بخش دام به همراه تشکل های شهرستانی ، دفاتر بیمه کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده از دامداران شهرستان درخواست کرد با توجه به اینکه حمل و نقل، نگهداری و خرید و فروش دام زنده بدون پلاک ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود، در اسرع وقت نسبت به پلاک کوبی و ثبت هویت دام های خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید