Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

پایش مستمر زیستگاه های پرندگان در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: زیستگاه های طیور بومی و پرندگان مهاجر استان توسط اکیپ های دامپزشکی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بصورت مستمر رصد و پایش می شود.

پایش مستمر زیستگاه های پرندگان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به بازدید های مشترک و هفتگی کارشناسان اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان از زیستگاه‌های تالابی و آبی افزود: خطر ابتلا در فصل زمستان بالاست چرا که با گرم شدن هوا پرندگان مهاجر به زیستگاههای خود باز می گردند.

وی اظهار کرد: به جز یک کانون که طی هفته های قبل در مهاباد مشاهده و معدوم سازی شده هنوز موردی از ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: پایش این بیماری در طیور بومی، صنعتی و پرندگان حیات وحش استان استان در حال انجام بوده و شبکه های دامپزشکی با دریافت هر گونه گزارش تلفات غیرعادی نسبت به انجام بازدید و در صورت لزوم نمونه برداری اقدام می کنند.

خلیل زاده بیان کرد: برای پیشگیری از انتشار عامل بیماری شبکه های دامپزشکی آموزش و اطلاع رسانی به ویژه در گروه های هدف را در دستور کار خود دارند.

وی اضافه کرد: لازم است شهروندان و روستاییان آذربایجان غربی پرندگان خود را در جایگاه های محصور نگهداری کنند و از تماس مستقیم با پرندگان زنده به ویژه در حیات وحش خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت این بیماری در صنعت طیور و پیامدهای احتمالی شیوع آن در جمعیت طیور صنعتی و بومی، از تمامی کارشناسان و تولیدکنندگان بخش طیور در سراسر استان در خواست می شود تا به محض دیدن کوچکترین علایم مشکوک به آنفلوانزای پرندگان، موضوع را به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش کنند.

وی ادامه داد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می باشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید