Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده مطرح کرد:

بهره‌برداری از دو طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی در نقده آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت : همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر دو طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی با حضور فرماندار و جمعی از مسولان در شهرستان نقده به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از دو طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی در نقده آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده  در ایین افتتاح کانال انتقال آب روستای گلوان شهرستان افزود: همزمان با دهه مبارک فجر 6 طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی با سرمایه گذاری بالغ بر 37 میلیارد ریال در شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

ابراهیم زاده تصریح کرد: این طرح ها شامل سه طرح آبیاری تحت فشار و کانال بتنی ، یک طرح حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه ابخیزهای خارج از حوزه سد در شهرستان به مساحت یکهزار و 105 هکتارو یک طرح تولید کود عالی با ظرفیت 6 هزار تن در شهرستان نقده است.

این مسئول بیان کرد: با افتتاح این طرحها برای 70 نفر به صورت مستقیم و 292 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود و 342 خانوار از عواید اجرای این طرحها بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: کانال انتقال آب روستای گلوان در راستای خدمات رسانی به روستائیان و کشاورزان زحمتکش شهرستان و افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر 3500 میلیون ریال توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نقده اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده همچنین در آیین افتتاح کارخانه تولید کود آلی غنی شده نیز که دومین طرح افتتاحی در چهارمین روز از ایام دهه فجر در بخش کشاورزی شهرستان بود، اظهار کرد‌: این طرح با ظرفیت 6 هزار تن در سال در راستای تولید کود مورد نیاز بخش کشاورزی و توسعه‌ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در حوزه شهرستان با اعتبار بالغ بر 16 میلیارد ریال و با استفاده از تسهیلات کم بهره توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نقده احداث شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید