Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در ارومیه مطرح کرد:

افزایش قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال 1400

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت : قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال آینده متناسب با قیمت نهاده ها و هزینه ها افزایش می یابد.

افزایش قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال 1400

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، پیمان حصادی در جلسه پیگیری مسایل چغندر قند آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تولید اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت بذر و نهاده‌های کشاورزی،  وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد با پیشنهاد به شورای قیمت‌گذاری ، قیمت خرید تضیمنی چغندر قند را که 840 تومان است ، درسال آینده متناسب با قیمت نهاده ها و هزینه ها افزایش دهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین نهاده ها در بخش کشت و برداشت چغندرقند نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده نهاده های مورد نیاز این بخش در زمان مناسب و به موقع تحویل کشاورزان خواهد شد.

حصادی با بیان اینکه اولویت و راهبرد وزارت جهادکشاورزی در تولید محصول چغندرقند ، ارتقای بهره‌وری در زمین‌های زیرکشت چغندر بهاره و توسعه کشت پاییزه چغندرقند است، گفت: برنامه ابلاغی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای کشت چغندربهاره به 35 هزار هکتار افزایش می یابد که به دلیل بحران کم آبی دریاچه ارومیه عمدتا در شمال استان کشت خواهد شد و در جنوب استان میزان کشت کاهش خواهد یافت .

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید چغندرقند کشور به شمار می رود، گفت: آذربایجان غربی با تولیدی بیش از یک میلیون و 600 هزار تن در سال زراعی جاری ، رتبه اول کشور در تولید چغندرقند را به خود اختصاص داده و با توجه به ظرفیت استان این میزان تولید باید افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 34 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته بود، اظهار کرد: در سال زراعی جاری یک میلیون و 613 هزار تن چغندر قند در استان تولید شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

کرامتی افزود: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل از آن 18 درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت 50 درصد در شمال استان و مابقی در خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت چغندرقند بهاره در سطح 35 هزار هکتار عنوان کرد: بخش زیادی از این افزایش با توجه به زیرساخت های مناسب در شمال استان خواهد بود و تلاش می شود از بار کشت چغندر قند در جنوب استان با توجه به احیای دریاچه ارومیه کاسته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید